Facebook-advertenties: Wat moet ik vooral niet doen?

Facebook-advertenties: Wat moet ik vooral niet doen?

Er zijn tal van redenen waarom een goed uitgevoerde campagne op Facebook jouw bedrijf vooruit kan helpen door het bereiken van doelen die je zelf stelt. Of het nu gaat om je doelgroep beter aan te spreken, te verbreden, meer bezoekers naar je site trekken, verkoop of je klantenservice te promoten, een Facebookcampagne kan zeer effectief zijn.

Je kunt rechtstreeks op je post zelf kiezen op deze te promoten. Dit lijkt handig en is geoptimaliseerd voor de klassieke acties: likes, reacties en shares binnenhalen. Voer simpelweg je doelgroep, budget en tijdsduur in en je bent klaar. Klinkt makkelijk? Is het ook. Maar het kan zoveel beter, hier schreven we eerder al een artikel over onder de titel: ‘Hoe doelgericht adverteren naar een publiek dat mijn bedrijf nog niet kent? – 3 stappen

Als je via de Facebook Ads Manager te werk gaat, heb je veel meer keuzes en dus meer controle over waar jouw budget naartoe gaat. Specifiekere advertentiedoelen (bereik, engagement, sitebezoek,…), je doelgroep véél beter definiëren en meer inspraak over de advertentie zelf (wanneer vertoond, op welk platform en zelfs waar).

Ook heb je de opties om verschillende campagnes tegelijkertijd te voeren en zo te vergelijken. Slaat een bepaalde advertentie meer aan bij mannen tussen de 25 en 30? Of juist bij vrouwen tussen de 40 en 45? Misschien werkt een bepaalde campagne beter bij sportliefhebbers of bij andere interesses… . Jij hoeft én kunt dit allemaal niet te weten. Laat verschillende ads tegelijkertijd runnen (split testing) en beslis daarna zelf.

Kortom: Facebook Ads Manager geeft je veel meer controle, opties en inzicht dan de standaard promotie. Hierdoor kun je niet alleen beter adverteren, je budget wordt simpelweg effectiever gebruikt.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *